Le Chemin de la Barte - Puivert
[chemindelaba]

Leisure - Sports -  Mountain walks - Snow-shoe walks - Hiking - Walking

Tussen de vlakte van Puivert en het Plateau de Sault, biedt dit pad dat het gehucht Lescale verbindt met het veel meer in de schaduw liggende La Malayrède, een magnifiek uitzicht op het landschap van Quercorb en haar omgeving. In de buurt van de Maquis de Picaussel, strekt het uitzicht zich uit naar de bossen tot aan de Pyreneeën Ariégeoises. In het noorden liggen het dorp en het Château de Puivert die af en toe verschijnen door de dennenbossen, beukenbossen en sparrenbomen, die deze  heuvelachtige route doorkruisen.

1. Vanaf Place de la Libération volgt u links de "Le Maquis de Picaussel" door de rue des Martyrs. Of ga vanaf de parkeerplaats rechts van de kerk naar beneden en vervolgens linksaf richting het begin van het pad. Bij de kruising, bij de informatieborden, ga je op een met gras begroeid pad tot aan de voetgangersbrug.
2. Na de voetgangersbrug op de Blau, neemt u de linker weg gedurende 500 m (die aan de rechterkant gaat omhoog naar de Maquis).
3. Neem op de kruising het pad aan de rechterkant voor 20 m en vervolgens weer rechts op het pad. Na een beukenbos wijst een bord op 2 km naar Malayrede. Aan de linkerkant zigzagt de steile klim 500 m tussen het buxusbos naar een klein hek.
4. Aan de rand van een open plek, opent zich het uitzicht op l'Escale, de vlakte van Puivert en recht tegenover, le Sarrat du Pas de l'Ours (950m) en de Pic du Minier (1108 m). Beklim tot halverwege een met gras begroeid pad en ga dan verder tussen de buxusbomen en negeer de paden aan elke kant. Een pailet markeert de ingang van de Malayrèd...

5. Ga bij het washuis linksaf. Een bord geeft Camp Bonnaure op 6 km aan. De route begint dan met een lichte klim op de helling en wisselt passages onder de dennen en de eiken af, en biedt veel uitzichtpunten op de Maquis de Picaussel, het Plateau de Sault, les Monts d'Olmes en de regio Pyreneeën Ariégeoises. Vervolgens daalt het pad links in de schaduw van de dennen. Vervolg een breder pad en op het kruispunt, sla rechtsaf en ga dan iets verder naar links...
6. Aan komend bij de start-en landingsbaan van deltavliegers en paragliders, opent zich het landschap van Puivert, het meer en het kasteel. Langs de baan, bereikt u een haarspeldbocht omhoog naar het bord Camp Bonnaure 4 km. Volg de bosweg voor 1,5 km, langs een schaduwrijke picknickplaats. Sla linksaf op het pad naar beneden, steek een kleine weide over en ga verder via de rand van het bos. Volg de weg bij Camp Gast links naar beneden en volg de weg om het gehucht binnen te komen.
7. Volg Rue de la Forêt, dan links, Rue du Puit en Rue de la Rivière langs stallen. Verlaat de onverharde weg aan het einde van de straat. Ga niet naar de schuur maar sla linksaf bij de uitgang van het gehucht en volg nu de borden van de Katharenroute. Steek een stroompje over en volg deze naar een kruispunt. Aan de rechterkant volgt u de Blau en steekt u deze onder de bomen over. Volg een kleine weg, bij de Métairie du Sourd en sla linksaf. Passeer een aantal huizen tot het einde van het asfalt, gedomineerd door een kleine schuur. Ga rechtdoor het pad op naar de voetgangersbrug van de Blau. Sla rechtsaf en ga omhoog naar l'Escale.

Gesproken talen:

Français - French - Französisch - Francés - Francese - Frans English - Anglais - Englisch - Inglés - Engels Español - Spanish - Espagnole - Spanisch - Spagnolo - Spaans

Kenmerken:
2.06411
- Download GPS Track

Map

- Klik op kaart voor vergroting

Openingstijden Le Chemin de la Barte - Puivert:

- 01 januari t/m 31 december
Qualité Tourisme Le Pays Cathare Aude Tourisme La Région Occitanie/Pyrénées-Méditerranée

Les Pyrénées Les Pyrénées Audoises Passeurs des Pyrénées Vallée de l'aude et des pyrénées audoises

Château de Puivert

Lac de Montbel

Château Chalabre

Le P.A.S. - Randonnees, Tourisme, Pays Cathare

Le P.A.S. - Randonnees, Tourisme, Pays Cathare - Belcaire

Berggids. Bergwandelingen georganiseerd voor een dag of als onderdeel van een inclusive vakantie, met of zonder pack-ezels, in de bovenste vallei van de Aude. Kom wandelen in het land van de Katharen. Wijn en wandelen: ontdek de wijngaarden en Caves, proeven en gastronomie, landschappen van de Razes, Corbières en Minervois, geschiedenis en verhalen... De Aude, Ariège, Andorra zijn de gebieden waar wij wandelen. De flora van de Pyreneeën en de fauna (herten, reeën, gemzen, marmotten, roofvogels), de geschiedenis en de prehistorie alles is toegankelijk. Het bewandelen van het pad van de Katharen, bergtochten voor doorgewinterde wandelaars op de Middeleeuwse bergpaden van de herders. Maar ook kinderen als wel adolescenten, personen met een handicap, verwelkomen wij met plezier...

Randonnée Voie Verte et Lac de Montbel

Randonnée Voie Verte et Lac de Montbel - Chalabre - Chalabre

Met zijn oppervlakte van 570 meter en gevoed door het helder water van de Hers, is het meer van Montbel een populaire pleisterplaats voor trekvogels. Behalve het observeren van de wilde fauna, nodigt dit uitgestrekte water, omringd door bossen, uit tot ontspanning met zijn aangelegde stranden en tot het beoefenen van recreatieve activiteiten zoals vissen, kano en kajak, waterfiets, varen ... of gewoonweg zwemmen! Deze route (moeilijkheidsgraad gemiddeld) begint bij het oude Chalabre station op de spoorlijn van Mirepoix naar Lavelanet, nu bekend als Voie Verte. De wandeling voert langs de L'Hers, u komt bij Lac de Montbel, u gaat over twee stuwdammen keert dan terug via het bos naar het oude station van Chalabre. Het biedt uitzichten op de Pyreneeën en Lac de Montbel. Vertrek vanuit de voorkant van het oude station van Chalabre. Neem de Voie Verte naar het zuiden. Aan het einde van Chalabre, steek de oude spoorbrug over de l'Hers. Volg de Voie Verte en steek weer een kleine brug over de Hers. Bij de plek genaamd la Forge verlaat u de Voie Verte en neem rechts richting Centre d'Art contemporain vervolg via La Croix d'Ourjac naar Sainte-Colombe de l'Hers. Bij Rue de la Yere rechtsaf vervolgens Rue de Tilleuls, ga linksaf Rue de l'Ecole in om direct daarna rechtsaf de Petit Rue in te gaan en de brug van de l'Hers over te steken, daarna linksaf Chemin de la Chaussee nemen...

Le Chemin de la Barte - Puivert

Recreatie - Sporten - Wandelen - Hiken - Bergbeklimmen - Sneeuwwandelen

Vertrek:
5 km van Puivert, richting het meer dan de gehuchten Camp Sadourny en Lescale (D 16). Bij het bord dat het beginpunt van de Maquis de Picaussel aangeeft, slaat u rechtsaf, parkeert u bij het toegangspaneel of na de kerk. Le chemin de la Barte en die van Maquis beginnen op dezelfde plaats.

Tel. +33 4.68.20.07.78
Fax -

Email -
tourisme@pyreneesaudoises.com

Website -
www.rando-pyreneesaudoises.com

Musée du Quercorb

Musée du Quercorb - Puivert

In het land van de Gorges de l'Aude, in het hartje van het charmante dorp Puivert, kan u het museum van Quercorb ontdekken. Dit hoekje in het binnenland, in het departement Aude wordt ook wel eens Quercorb genoemd is een ware getuigenis van de geschiedenis, de ambachten en de tradities van het land van de Katharen. In een aangenaam traditioneel huis, toont het museum van Quercorb u wat het land van de Katharen deed leven, geëtaleerd met originele decors: de keuken, de smederij, het atelier van de houtdraaier, het middeleeuws instrumentarium en de boomgaard. Het museum geeft u alle mogelijkheden om de troubadours en en de middeleeuwse muziek beter te begrijpen...

Camping Municipal De Fontclaire

Camping Municipal De Fontclaire - Puivert

Deze familie-vriendelijke, gastvrije camping ligt aan de rand van het meer van Puivert. Snacks en activiteiten zijn beschikbaar gedurende uw verblijf, tevens kunt u vele wandelingen vanaf de camping, maar ook een ontdekkingstocht naar het nabijgelegen kasteel ondernemen... Voor de sportieve vakantieganger heeft de camping excursieprogramma's, begeleide wandeltochten en verschillende fietsroutes. U kunt zwemmen in een meer / recreatieplas in de buurt. U hoeft niet altijd te koken, want de camping heeft een snackbar en restaurant (met snack-menu). Het camping levert ook vers brood. U kunt tevens gebruik maken van het internet, want er is een WiFi spot...

Le Sentier Cathare

Le Sentier Cathare - Port-La-Nouvelle naar Foix

De veelzijdige Aude – het land van de Katharen - in de Languedoc-Roussillon bezit een rijkdom aan bekende en verborgen schatten op historisch, cultureel en sportief gebied. Daarnaast zult u verrast worden door de rust en uitgestrekte, nog onbedorven, natuurgebieden. Een legendarische reis van 15 dagen met landschappen die de passie van een religieus verleden weerspiegelen. Vanuit Port-la-Nouvelle naar Foix kunt u deze prachtige tocht maken met vele indrukwekkende bezienswaardigheden. De ruïnes van de katharen-burchten in de Pyreneeën zijn stille getuigen van een markante episode in de Europese geschiedenis. De katharen die zichzelf nooit zo noemden (ze noemden zich christenen of bonshommes), streefden naar een zuiver geloof. Daardoor botsten ze met de Kerk die de woorden van het Heilige Schrift vergat en zich toelegde op macht en geld. Het succes van het boek en de film van de Da Vinci Code heeft er toe bijgedragen dat de interesse in de Languedoc en haar schitterende Katharen geschiedenis weer volop is opgebloeid...

Le Refuge Gourmand

Le Refuge Gourmand - Puivert

Welkom bij Le Refuge Gourmand, een traditioneel restaurant met uitzicht op de Katharen kastelen en in de buurt van een meer met een klein strandje. Gelegen tussen Perpignan en Foix op de D117. Ontdek een keuken rijk aan smaken in een aangename omgeving. Wij bieden van vrijdag tot en met zondag gecombineerde schotels vanaf 15.50 €. Met als extra bonus een hele prettige ambiance... "We hadden een lunch genomen in Le Refuge Gourmand op de terugweg van een bezoek aan een van de Katharen kastelen! Het receptie is zeer aangenaam, de gastvrouw is erg aardig, het is net alsof je door vrienden wordt ontvangen. De sangria was heerlijk. We bestelden twee gecombineerde schotels, voor mijn man kalfsvlees met sauce morilles: een waar genot en voor mij en gevulde inktvis en aioli tomatensaus geserveerd met frietjes, groene bonen, tomaten provinciale, een echte traktatie! Als dan het dessert ..... deze zijn alleen al de reis waard! Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en grote generositeit en nog veel meer... Wij hebben genoten !!!"

Camping
Le Fontaulié Sud

Camping Le Fontaulié Sud - Nebias

In het hart van het land van de Katharen zal de Camping Le Fontaulié Sud u een zeer comfortabel verblijf op 600m hoogte geven. Het mediterrane klimaat, het panoramisch uitzicht op de Pyreneeën en de Corbières met daarbij het warme en vriendelijke onthaal van de camping eigenaren, maken het een zeer ideale plek voor uw vakantie. De camping biedt u ruimte, rust en de 69 plaatsen zijn goed afgebakend op 30 000 m2. Zeer geschikt voor ruiters en wandelaars....

Le Moulin
de L'Evêque

Le Moulin de L'Evêque - Rivel

Le Moulin de L'Evêque heet u welkom in een warme en familiale sfeer voor al uw evenementen en biedt verschillende activiteiten, zoals: tea dance, thema-avonden, shows, enz... André Etienne, chef-kok, heeft een aantal jaren ervaring opgedaan in gastronomische restaurants in Frankrijk en in Engeland. Hij nam in oktober 2009, het Restaurant Le Moulin de L'Evêque over in samenwerking met Dorota, zijn vrouw van Poolse afkomst. Voor het koken, geven wij de voorkeur aan lokale verse producten van de markt. We veranderen de kaart elke week, waarbij u een keuze heeft uit 3 voorgerechten, hoofdgerechten en desserts...

Beoordelingen
Categorieën
Talen
Dutch English
Categorie Info
Andere items
Deel item
Delen via E-Mail Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op Google Buzz Delen op Digg
Snelzoeken

Item:

Gebruik sleutelwoorden om het item te zoeken.